دانلود رایگان مجموعه آثار کارلوس کاستاندا

کارلوس سزار سالوادور آراندا کاستاندا(به اسپانیایی: Carlos Cesar Salvador Arana Castaneda) (زاده ۲۵ دسامبر ۱۹۲۵ پرو – درگذشته ۲۷ آوریل ۱۹۹۸) نویسنده پرطرفدار آمریکایی کتاب‌های شمن‌باوری بود. دوازده کتاب وی که به ۱۷ زبان ترجمه گردیده و ۸ میلیون نسخه فروش داشته‌اند باعث ایجاد جنجال و توجه فراوان در میان علاقه‌مندان به فلسفه و مردم شناسی گردید.

او ابتدا با تکیه بر تعالیم دون خوان در سال ۱۹۶۸ یک سری کتاب نوشت که آموزش‌های او را در شمنیزم توصیف می‌کردند. کتاب‌ها که به زبان خودش روایت شده‌اند مربوط به تجربیاتی است که وی تحت سرپرستی یک سرخپوست یاکی یا مرد دانا بنام دون خوان ماتئوس به دست آورد. دوازده کتاب او با بیش از ۸ میلیون نسخه به ۱۷ زبان دنیا فروخته شده‌است. منتقدان گفته‌اند که آنها داستانهای تخیلی هستند در حالیکه حامیان کاستاندا ادعا می‌کنند اتفاقات ذکر شده در کتب او حقیقی بوده یا دست کم آثار فلسفی ارزشمندی بوده و شیوه‌هایی را برای بالا بردن سطح آگاهی ارائه می‌دهند.

کاستاندا در سال ۱۹۷۳ از انظار عمومی خارج شد تا بیشتر بر رشد درونی خود کار کند. او در یک خانه بزرگ با سه زن که به همسفران آگاهی موسوم بودند زندگی می‌کرد. آنها کسانی بودند که آماده قطع روابط خود با خانواده و حتی تغییر نام بودند. کاستاندا موسسه کلییر گرین را تاسیس کرد. این موسسه مروج تنسگریتی بود؛ که یک رویه سنتی در تولتک و در بردارنده تمرینهای قدرتمند معنوی است.

 

ادامه مطلب ...

دانلود رایگان کتاب مشارق انوار الیقین فی حقائق اسرار امیرالمؤمنین علیه‌السّلام

 

شیخ حافظ بُرسی(متوفّی 813 یا 815 هـ.ق)، از اندیشمندان اسلامی است که او را حدیث‌شناس، فقیه و ادیب دانسته‌اند. همچنین در مسئله عرفان زمینه‌اى قوى از عرفان نظرى در سراسر نوشته‌هایش وجود دارد.

کتاب «مشارق الأنوار الیقین فى أسرار امیر المؤمنین(ع)» مهم‌ترین و معروف‌ترین اثر بُرسى است که با شیوه‌اى بدیع و ابتکارى و با استفاده از مبانى عرفان نظرى به شرح و تفسیر مناقب و فضایل اهل بیت(ع) بویژه امام على(ع) پرداخته است. بُرسى در این اثر، روایات خاصى را که مربوط به فضایل حضرات معصومان(ع) بوده، نقل نموده که پیش از او کمتر مورد توجّه قرار می‌گرفته است. بُرسى در اظهار اندیشه‌هایش بی‌پروا بوده، و محبّت شدید او به اهل بیت(ع) او را واداشته تا بسیارى از غرایب روایاتى را که درباره خاندان عصمت و طهارت(ع) وارد شده است، یک‌جا جمع آوری کند، و این معنا سبب شده تا عدّه‌اى که حقیقت این سخنان برایشان روشن نشده است، او را مورد طعن قرار دهند.
کتاب «مشارق الأنوار» روی هم رفته نشان ‌دهنده مقام واقعی معصومان(ع) است و محتوای کلی و عمومی کتاب باطل نیست؛ چون محتوای کلی آن با دیگر احادیث و ادله عقلی و مبانی عرفان اسلامی سازگار است و نسبت دادن آن به غلوّ باطل می‌باشد و ...  


 

ادامه مطلب ...

انواع نگین انگشتر»

  

احادیث و روایات زیر در خصوص «انواع نگین انگشتر»

فردی که انگشتر عقیق به انگشت نماید خدا عاقبت او را با امن و ایمان به پایان می‌رساند   احادیث و روایات زیر در خصوص «انواع نگین انگشتر» پیامبر(ص) و امامان معصوم (ع) در احادیث بسیاری از خواص و خوش یُمنی سنگ‌های مختلف برای نگین انگشتر گفته‌اند. احادیث و روایات زیر در خصوص «ادامه مطلب ...

ادامه مطلب ...

انتخاب کارت مموری بر حسب سرعت

کلاس 2 یعنی کارتی که سرعت نوشتن ویدیوی در حال ضبط بیش از 2 مگابایت بر ثانیه است 

مقاله کامل در ادامه مطلب .
 
ادامه مطلب ...